طرح بازاریابی یا Marketing Plan چیست؟

طرح یا برنامه بازاریابی چیست؟

طرح (برنامه) بازاریابی یا Marketing Plan یک برنامه جامع (کمپین یا Campaign) تبلیغاتی است که به نحوه اجرای استراتژی بازاریابی یا Marketing Strategy شرکت کمک می کند. در یک سازمان یا واحد کسب و کار و یا سطح محصول (مانند: خط تولید محصول)، برنامه یا طرح بازاریابی به تغییر مفهوم یا Concept یک محصول یا خدمت، شناخت بهتر نیازهای جامعه مشتریان هدف، دستیابی به انتظارات فروش شرکت، سهم بازار یا Market Share و … کمک می کند. یک طرح بازاریابی به دقت عنوان می کند که شرکت جهت عرضه محصولات و پشتیبانی از محصولات قدیمی، چه کارهایی انجام خواهد داد.

برنامه بازاریابی یا Marketing Plan، زمان بندی فروش و فعالیت های ترویجی یا Promotional Activities، ت قیمت گذاری و تلاش های مربوط به توزیع یا Place کالا را نشان می دهد. چگونگی کنترل فرآیندها و همچنین اندازه گیری نتایج، قسمتی از برنامه است. با برنامه های بازاریابی به طور محرمانه رفتار می شود، تا هیچ رقیبی از جزئیات آن ها استفاده نکند!

برنامه بازاریابی یا مارکتینگ پلن

برنامه ,بازاریابی ,یک ,طرح ,محصول ,کند ,برنامه بازاریابی ,بازاریابی یا ,بازاریابی به ,می کند ,یا marketing

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


golshaneryaad اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها pikasotarhwe Eva's info ashpazi123 تکتا صدا طبقه بندی مشاغل(کارمندان و کارگران) Julie's memory طراحی وب،گرافیک، برنامه نویسی،جاوا,وی بی صلی الله علیک یا فاطمة الزهرا سلام الله علیها